New Images
Gulio Romano and the horses of Pallazzo Te Mantua
One of the deepest impressions of Art I got in 1992 in the Gonzaga
Palazzo Te of Mantua, designed between 1524 and 1534 by
Giulio Romano, Raffaels favorite pupil. The room with the bold painted horses were exiting, the freshness of the famous illusionistic frescos, the personality of the dukes Frederico Gonzagas stallions. Those stallions seem not to be inside the painting, but to stand next to it.
As far as I know, four of the six horses are with their names: Glorioso, Battaglia, Dario and Morel Favorito
How much I would like to see the originals again...
Unknown Stallion
The Stallion Morel Favorito
Homepage of the Palazzo TeLabels: Neue Kunst
Self-portrait with historic hat: NVA Käppi
It's 19 years ago, that I finished service in the NVA, the Nationals Peoples Army of East Germany (DDR). I was so happy on that day in April 1986 to learn what freedom means, when the doors of the barracks opened and closed behind me. In the train home to Berlin I had lots of beers and met a sailor from the former DDR Fishing Marine. He made lots of money, by being far in the Atlantic on a trawler and cutting and friezing tons of fish. For a moment that seemed a approbiate job for me, but then 6 month or longer without women ?
Yesterday, Hubert from Erfurt gave me a gift, a hat of the former NVA, a so called KÄPPI, what I put first on my head since 1986. Strange.
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Romantic
Our Thoughts Are Free
My thoughts freely flower,
My thoughts give me power.
No scholar can map them,
No hunter can trap them,
No man can deny:
Our Thoughts Are Free
Labels: Neue Kunst
Alaia
Labels: Neue Kunst
Sky
Labels: Neue Kunst
Some poetry after Sylvia Plaths "Getting there" in German
Hinkommen
frei nach Sylvia Plaths "Getting There"
Wie weit ist es ?
Wie weit ist es schon ?
Von Gorillagröße,
sind die Räder, die angreifen--
ein Schrecken nie gedacht.
Von Krupp und schwarzen Muskeln,
und stampfender Sound.
Das Nichts jetzt auch zunichte. Kanonen.
Ist es dieses Russland, durch das man mich bringt,
etwas davon, oder früher, ein anderes?
Ich schleppe mich leise durch die Abteile,
höchste Zeit für echtes Schmiergeld!
Aber, was brauchen wohl diese Räder
verschweißt an die Achse?
Unerschüttert wie Götter,
ein silberner Schmiss ihr Willen -
Unausrottbar ihr stolzes Sein.
Nur Götter kennen das Schicksal,
ich - einfache Zahl in diesem Schlüssel-
flüchte zu einem Namen, zwei Augen,
wird es dort Halt geben, oder Feuer ?
Hier im Dreck,
eine Haltestelle und Krankenschwester
kühlt mit trübem Wasser, Schleier-
bedeckt wie die Muhme,
behandelt die Kranken.
Das Blut der Kämpfer sprudelt
Arme und Beine erfroren
im Zelt der tiefen Schreie -
ein Hospital der Körper.
Männer, nur Reste unserer Männer,
am Leben erhalten von mechanischen Kolben,
pumpendes Blut in noch lebende Zellen
Minuten
und es zerbrechen Pfeile.
Wie weit soll es gehen ?
Mit Schmutz an den Füßen ?
Rutschig, eingedickt und rot,
weg von Adam ?
Von Erde und Gleichgültigkeit bin ich,
doch kann ich nicht Nichts sein, im stampfenden Zug,
dampfe und atme, mit weißen Zähnen,
Bereit zum Angriff, wie ein Sturm,
gibts eine Minute der Stille, kurz bevor.
Und eine Sekunde.
Wie ist sie ?
Ganz dicht ?
Wie der Körper dieser Frau, in den ich zurück muß ?
Wie Hülle und vergebliche Maske.
Betrauert von Götzen und Kindermustern.
Und jetzt: Explosionen
von Donnern und Kanonen.
Und Feuer zwischen Dir und mir.
Da bleibt kein Platz.
Verdreht in Atemluft.
Unberührt, fast nicht berührt.
Schiebt sich der Zug, fauchend
- ein Tier
verrückt nach seiner Höhle.
Blutspritzer und die Flammen verstieben.
Da bleibt ein Gesicht,
ich vergrabe die Toten, die Puppen,
ich zähle und rechne die Leiber,
schmelzende Seelen tauen,
sind Rauch meiner Spuren.
Diese Last drückt und wägt mich,
wie ich steige von dieser Hülle,
alten Bindungen, Verfehlungen, Fratzen.
Steige zu Dir, aus dem schwarzen Wagen der Lethe,
wie ein Mädchen.
Hans Heiner Buhr, 15.01.2005
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A Black Sea
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Love like only Germans can love
1. Die Gedanken sind frei,
Wer kann sie erraten,
Sie fliehen vorbei,
Wie nächtliche Schatten.
Kein Mensch kann sie wissen,
Kein Jäger erschießen
Mit Pulver und Blei.
Die Gedanken sind frei!
2. Ich denke was ich will
Und was mich beglücket,
Doch alles in der Still',
Und wie es sich schicket.
Mein Wunsch, mein Begehren
Kann niemand verwehren,
Es bleibet dabei:
Die Gedanken sind frei!
3. Und sperrt man mich ein
In finsteren Kerker,
Ich spotte der Pein
Und menschlicher Werke.
Denn meine Gedanken
Zerreißen die Schranken
Und Mauern entzwei,
Die Gedanken sind frei!
4. Drum will ich auf immer
Den Sorgen entsagen
Und will dich auch nimmer
Mit Willen verklagen.
Man kann ja im Herzen
Stets lachen und scherzen
Und denken dabei:
Die Gedanken sind frei!
Deutsches Volkslied
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Time for Niza again
My daughter Niza, August 2005
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Lines of Power and Franklin Einspruch
The original is a great sculpture by
Brian Carroll "Lines of Power", he made an animation for viewing the piece from around. Brian is for me one of the best and deepest artists, with a conception, wich is thought through, and with a great courage of developing a system of a world view. I changed his animation in giving it a different output, in Black and White only. See the original here:
LinkA world-view through art is also composing Franklin Einspruch at
http:://www.artblog.net - the inspiring forum of discussions for the search towards art. Franklin has today his birthday, I wanted to remember this. Franklin, go on !
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The dispute II
2003-2005
Labels: Neue Kunst
The dispute
2003-2005
Labels: Neue Kunst
For Brock
2005
Here is a Link to Brocks Blog
http://bohemianparadise.blogspot.com/Labels: Neue Kunst
Hotel Russia by Murtazi Shvelidze
This is a serie of drawings by Georgian Artist Murtazi Shvelidze inspired by his stays in one of the then in the 80s biggest Hotels of Moscow- Gostinitsa Rossija.
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View of Murtazis Studio
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Brian Carroll and http://electronetwork.org
Brian Carroll is a friend from my lonely Internet starting days time back in Georgia in 2000, after a forced break of activity in the Web caused by hardware problems and
energy shortages ! by that past situations in a provincial town in Georgia in Rustavi. Through Brian I learned how mighty ideas can become when developed via the Internet and through him I realized, that Art made with a Computerprogramme can be Art as a Painting made with Oil paint on a Canvas. His Website
http://electronetwork.org/ is for me still one of the best and thrilling sites available in the web. Brian described me persistent, how to transform a drawing into a digital image by coloring each pixel. I adore his early work and post some of them here. Thank you Brian !
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Skype me
via chat or from tomorrow via microphone, what I need to buy first. At skype.com you find me under:
grijszLabels: Neue Kunst
Andreas Thieme was my guest in Tbilisi
and in Georgia. We've been in Khevsureti, Lagodekhi, in Tbilisi and at the Black Sea coast in Batumi. He was my first serious teacher in Painting back in Dresden 1986 and we got very good friends later. He is a pretty conservative Painter, who does not believe in all the newest art trends, but only in the lasting qualities of painting and composition itself. He is a big admirer of Soutine, Modigliani, Morandi, Rembrandt and Giacometti. Born in Zwickau 1956 and living in Dresden for many years his 50th birthday will be celebrated with a show of his works in Zwickau in the
Galerie am Domhof on October, 18th. See more of his paintings at his website
http://www.kunstmaler-thieme.de
Maler und Modell, 2000, 70x45 cm
I am very proud to own this painting "Forellen - trouts", from 2003, 50x 40 cm
And here is a photo of Andreas himself, studying a book on David Hockney.
Andreas Thieme in Tbilisi, August 2005
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